Ons onderwijs is altijd in ontwikkeling, zodat we blijven werken aan kwalitatief goed toekomstgericht onderwijs
voor onze kinderen.
Voor een goed klimaat in de school is het belangrijk dat directie en het team samenwerken aan het verbeteren van goed onderwijs. 
Zo ontstaat er een mooie doorgaande lijn voor alle leerlingen, waarbij we steeds vertrekken en aansluiten bij dat wat er al is. 
Ouders worden natuurlijk ook zoveel mogelijk bij school betrokken als partners in de opvoeding en ook naar het geheel van
de schoolontwikkeling toe. 


Voor ouders is het natuurlijk fijn als zijn/haar kind goed in zijn vel zit, uitdaging genoeg aangeboden krijgt, moe maar ook vrolijk
thuiskomst en leergerichte vragen enthousiast kan weergeven. 
Zo werken we aan alle kanten aan motivatie voor prestatie, competentie, zelfvertrouwen en energie.  

Binnen de Leren Leren groep en binnen het periode onderwijs willen we zoveel mogelijk binnen de organisatie ervan, 
werken aan talentgericht en kunstzinnig onderwijs.
Het gaat er binnen deze tijdspanne vooral om, dat leerlingen gepassioneerd en gemotiveerd aan het werk kunnen gaan. 
Zo worden basisvaardigheden creatief uitvergroot, zonder dat er cijfers of punten worden gegeven.
Wel verschijnen de verschillende gegevens en ontwikkelpunten in het getuigschrift naar inzet, creativiteit, samenwerking, doorzettingsvermogen, autonomie, tempo, verwerking en betrokkenheid toe.  

Belangrijk binnen al deze lessen is, dat kinderen leren uitdagingen aan te gaan, fouten te leren maken en inspanningen leren 
coördineren binnen het geheel van het proces. 
Het is fijn om elkaar te vertellen hoe je iets voor elkaar hebt gekregen.
Ergens hard voor werken maakt dat je trots mag zijn op wat je doet.
Complimenten van volwassenen en klasgenoten richten zich dan vooral op inspanning en het oefenen van vaardigheden. 
Het is bijvoorbeeld leuk om met een leerling samen weer eens een periode schrift door te nemen en samen te kijken
naar hoeveel vorderingen er gemaakt zijn en welke doelen behaald zijn.
Door alle vertelstof die aangeboden wordt binnen onze vorm van onderwijs, leren kinderen dat hoofdpersonen
ook obstakels in het leven tegen zijn gekomen.
Het is fijn om bijvoorbeeld via een klassengesprek samen te ontdekken hoe de figuren daar beter van zijn geworden. 

Els van der Veer