Ieder jaar maken kleuters de grote sprong naar de eerste klas. Voor kinderen, ouders en de kleuterleidsters een moment van afscheid nemen van een fase.
Voor de ouders en hun kind een verwachtingsvolle, open toekomst  in de eerste klas.

Binnen de vrijescholen wordt iedere kleuter gevolgd in de eigen, unieke ontwikkeling en wordt iedere kleuter bekeken op leerrijpheid.
Ook ouders volgen hun kind in de ontwikkeling. Waar kijken ouders en school naar om samen een besluit te nemen over een volgende ontwikkelingsstap?

Op 15 maart gaan wij samen kijken naar de ontwikkeling van de kleuter tot het moment dat de kleuter de overstap gaat maken naar klas 1: wat moet een kleuter kunnen?
Wat hoeft een kleuter nog niet te kunnen? Hoe  en waarnaar kijken de kleuterleidsters?  
Waarom wil de school weten wat iedere oudste kleuter ontwikkeld heeft? Na een verhaal waarin u meegenomen wordt in bovenstaande vragen is er gelegenheid vragen te stellen.
De avond duurt van 20.00-22.00 uur.

Loïs Eijgenraam, onderwijsadviseur BVS-schooladvies en (mede) auteur van ‘Proces Leerrijpheid’  uitgave BVS-schooladvies  en ‘Leerrijpheid,
van kleuterklas naar groep 3/klas 1’ een uitgave van Christofoor.